Delicious   submit to reddit

Wednesday, November 13, 2013

Un ghid amanuntit pentru web design

Industria de web design a devenit extrem de competitiva. Exista o concurenta acerba intre designeri si devine destul de dificil pentru freelanceri sa-si gaseasca de lucru. Exista o multime de designeri talentati, care lupta pentru a gasi clienti dar exista si freelanceri cu aptitudini mai slabe in ceea ce priveste design-ul si totusi sunt mai eficienti.

Una dintre cheile succesului pentru majoritatea freelancer-ilor o reprezinta portofoliul personal. Cei mai multi potentiali clienti sunt interesati sa vada portofoliul de web design, inainte de a lua o decizie. Portofoliul este de fapt modalitatea prin care clientul isi face idee despre modul de lucru a fiecarui freelancer. In esenta, portofoliul online actioneaza ca un agent de vanzari pentru freelanceri. Un portofoliu vast si estetic poate fi de nepretuit pentru o firma de web design sau pentru un web designer, asa ca este de preferat sa va creati un site de tip portofoliu si sa-i acordati timp si atentie deoarece este o modalitate foarte buna de a atrage clienti.

Cheile unui web design de succes

Un site de portofoliu care scoate in evidenta aptitudinile tale de web designer nu este de ajuns.
Chiar daca site-ul este deosebit din punct de vedere al design-ului tot nu este de ajuns.
Ca site-ul de tip portofoliu sa fie eficient, trebuie sa aduca clienti, iar in cativa pasi iti voi explica cum putem face asta.

Scopul clar

Nu orice site de portofoliu va servi in acelasi scop. Unii freelanceri folosesc portofoliul lor ca o modalitate de a obtine atentia pentru agentiile de web design, unde prezinta aptitudinile lor, cu speranta unei viitoare angajari, deoarece un site de portofoliu bine conceput este o reclama buna pentru abilitatile lor. Alti designeri se vor folosi de acest tip de site pentru a gasi noi clienti.

Arata cele mai bune lucrari

Site-ul tau de portofoliul nu trebuie sa includa probe de lucru ale proiectelor tale. In el trebuiesc prezentate doar lucrarile tale cele mai bune. Daca esti inca la inceput, poti avea un numar mic de lucrari.
De asemenea, este de preferat sa afisezi lucrarile care sunt in tendinte. Este posibil sa fi avut un client in trecut, care a vrut un anumit stil care in prezent este invechit. In cazul acesta iti recomand sa eviti prezentarea acestui proiect in portofoliul tau si sa scoti in evidenta proiectele mai moderne.
Daca esti la inceput si nu iti poti gasi clienti usor, poti apela la alte variante.

Majoritatea web designer-ilor  prezinta  in portofoliul lor un screenshot cu pagina principala si cateva detalii ale unui site creat de ei. Poti insa prezenta daca vrei si mai multe pagini in format complet, detalii mai complexe. De asemenea daca ai facut logo-ul, icoane sau alte elemente grafice personalizate pentru un site, le poti adauga la portofoliu pentru a da mai multe detalii despre modul tau de lucru. Facand aceasta si oferind o perspectiva mai larga asupra proiectelor realizate, chiar daca nu sunt foarte multe, vizitatorii isi pot face o idee buna despre calitatea serviciilor tale.

Include un buton de apel la actiune (Call to action)

Daca doresti ca site-ul tau sa aiba rezultate eficiente in gasirea clientilor noi, poti incuraja vizitatorii site-ului sa te contacteze rapid printr-un formular de contact. Unii designeri sau agentii atrag vizitatori oferind o estimare gratuita a proiectelor. Clientul intra, cere informatiile de care are nevoie iar daca este de acord, se poate incepe demararea proiectului.

Fa site-ul usor de navigat

Usurinta de navigare este importanta pentru orice site web. Daca doresti ca vizitatorii sa poata gasi usor informatiile cu privire la serviciile tale, sa vada testimoniale si comentarii ale altor clienti multumiti si sa completeze un formular pentru a te contacta, este necesar ca site-ul tau sa fie usor de navigat!
Multi designeri se axeaza pe partea creativa, lasand la o parte usurinta de navigare. Iti recomand sa acorzi mai putina atentie creativitatii si sa te concentrezi asupra usurintei de navigare.

Sa fie vazut de publicul tinta

Daca site-ul de tip portofoliu arata bine, include toate informatiile relevante, contine un Call to action eficent dar este vizualizat de vizitatori neinteresati de aceste servicii, sunt slabe sanse sa gasesti un  client.
Vizitatorii ideali pentru site-ul tau sunt cei care au nevoie de serviciile tale.

Include Testimoniale

Marturiile clientilor din trecut pot fi foarte eficiente pentru incurajarea vizitatorilor sa te contacteze pentru proiecte lor. Colectarea de marturii de la clienti este un obicei bun. De fiecare data cand termini un proiect, nu ezita sa intrebi clientul daca ar fi dispus sa ofere un comentariu pentru site-ul tau.

Arata calitatile si abilitatile tale

Una din marile probleme ale web designerilor este concurenta. Daca doresti sa gasesti un client cu ajutorul site-ului de tip portofoliu, trebuie sa fi original, mai special ca ceilalti. Cel mai eficient mod de a face acest lucru este de a comunica aptitudinile, abilitatile si experienta pe care ai dobandit-o.

Acum ca am descoperit cheile pentru a avea un site eficient vom discuta despre diferitele optiuni pentru a creea propriul site de portofoliu.

Web Design personalizat

Modelele personalizate sunt de preferat pentru cateva motive. Unul dintre cele mai importante este faptul ca site-ul tau de tip portofoliu va trebui sa te reprezinte, sa fie unic.
Dezavantajul acestor modele personalizate este ca necesita timp si / sau bani. O multime de web designeri neglijeaza propriul site, cu motivarea ca se implica mai mult pentru munca clientilor si nu au timp pentru site-ul lor. Dar daca doresti ca site-ul tau sa iti aduca clienti, este de preferat sa acorzi putin timp si pentru site-ul tau.

Utilizeaza un sablon sau o tema Wordpress

O alta optiune pe care multi web designeri o aleg este de a utiliza un sablon sau o tema Wordpress ca punct de plecare pentru site-ul lor. Chiar daca faci acest lucru, tot ai posibilitatea sa-l personalizezi dupa propriul plac astfel incat sa aibe un aspect unic. Dar incepand cu un sablon, acest lucru iti poate reduce drastic timpul de lucru al unui web site.

Expunerea in mediul online a portofoliului tau

Creaza un web design unic si clar

Daca ai un site de portofoliu care arata foarte bine, poti obtine mult trafic si link-uri ca referinta. Exista nenumarate site-uri web care au fost create cu scopul de a expune web site-uri deosebite. Poti trimite site-ul tau pentru examinare si, daca este aprobat poti obtine expunere instantanee. In ciuda faptului ca exista sanse ca acesti vizitatori sa nu se incadreze in publicul tau tinta, acest lucru poate fi util in scopul optimizarii site-ului tau pe motoarele de cautare.

Include un blog

Una din cele mai bune moduri de a obtine trafic pentru site-ul tau este de a include un blog. Daca utilizezi Wordpress ca CMS, functionalitatea  de blog este deja inclusa, asa ca nu necesita multa munca pentru infiintare. Blogurile sunt foarte bune pentru a obtine trafic din motoarele de cautare, si de asemenea, din retele sociale precum Twitter, Facebook, LinkedIn si Pinterest.

In cazul in care abordarea ta cu blogul este sa-l folosesti pentru a atrage clienti, trebuie sa iei in considerare tipurile de cuvinte cheie si fraze pe care clientii tai tinta le vor folosi pentru cautare.

Scrie pe alte bloguri

In plus fata de publicarea articolelor pe blogul tau, poti obtine, de asemenea, o parte de expunere si prin scrierea mesajelor pe alte bloguri. Multe bloguri accepta texte de tip post care pot include un link catre site-ul tau sau blog. Aceasta este o modalitate buna de a obtine expunere in industria online.

Ofera resurse gratuite

Un alt mod de a castiga o parte de expunere si de a construi unele link-uri catre site-ul tau este de a oferi resurse gratuite pe site-ul tau. Acest lucru este deosebit de popular in industria de blogging. Multe bloguri de proiectare da resurse gratuite pe care cititorii le pot descarca. Aceastea include lucruri cum ar fi seturi de pictograme, seturi de vectori, fisiere photoshop, site-uri sablon, texturi s.a.m.d.

Platiti pentru publicicate (AdWords, Facebook)

Pana acum am discutat despre mai multe metode de expunere fara a cheltui bani. In timp ce metodele de mai sus nu necesita o investitie financiara, vom avea nevoie de timp care este, de asemenea, valoros.
O alta optiune este de a plati pentru publicitate.
Configureaza-ti campania astfel incat sa nu treaba peste bugetul tau.


A doua optiune extrem de populara este AdWords de anunturi Google si Facebook. Ambele pot fi eficiente chiar si cu bugete foarte limitate si puteti seta campania sa vizeze publicul tinta. De asemenea, poti porni si opri anunturile dupa necesitatile tale.

No comments:

Post a Comment

Delicious   submit to reddit